Furcsa lány - furcsa Lyme

    Azért kezdtem blogírásba, hogy a közelemben lévő emberek jobban megértsenek, másoknak pedig némi útmutatás nyújtsak a Lyme megértéséhez. Kaptam pozitív visszajelzéseket, köztük például azt is, hogy már nem csak engem tart az illető egy furcsa lánynak. Ez jó? Részben igen, mert nem vagyok egyedül, nem én vagyok egyedül furcsa lány, hozzám hasonlóan sok-sok furcsa ember küzd a Napi Lyme-mal.

   Számomra természetes, hogy nem múlik el nap egészségi probléma nélkül. Jelenlegi munkahelyemen négy éve dolgozom, számba véve az elmúlt négy évet, három olyan napot tudtam összeszámolni, amikor nem éreztem magam rosszul valamilyen formában: fájdalom, kóválygás, s753068e51604e82b9d24ba7dc81ae466.jpgzédelgés, fáradtság, gyengeség. Örülök, annak a három problémamentes napnak, melyek prezentálták számomra, hogy másként is lehet élni, és ha kaptam néhány ilyen napot, akkor van remény többre is, akár az év minden napján. Vagy ez csak álom?

   A Lyme többféle kórképet utánozhat, szinte biztos, hogy senki sem kap rögtön egyértelmű diagnózist, valamiféle kálváriát mindannyian megjárunk. Sclerosis multiplex, Lupus, Parkinson, Fibromialgia, Depresszió, autoimmun betegségek sora szerepelhet orvosi dokumentációinkon, de a Lyme sohasem az, aminek látszik, mert éppen ebben rejlik különlegessége és megfoghatatlansága, hogy nagy utánzó művész. Evidens, hogy ezekből kifolyólag a betegek tünete ezerféle és nem egyértelmű, ettől minősülünk visszásnak, érthetetlennek.

   Kívülállók szemében furcsának tűnünk folytonos nyavalyáinkkal. De hogyan érthetnek meg minket? Egyetlen módon, ha ismerik az ok-okozatokat, ha információkkal látjuk el őket, beavatjuk az életünk részleteibe, azokba az aprócska mindennnapi dolgokba, amelyek számunkra megterhelőek, amelyekről az átlagember tudomást sem vesz. Ezért hallatjuk a hangunkat, emelünk szót a saját érdekünkben, mert nem akarunk kilógni a sorból, kihúzni magunkat bármiből, mert éppen összeszedtünk egy olyan kórt, aminek a neve Lyme. Sok furcsaságot látunk a világban, ezerféle különlegességet elfogadunk, akkor pont ezt miért ne lehetne?  Hiszen nem tehetünk róla.

   Nos, jöttek pozitív visszajelzések, hogy a blogban olvasottak alapján rálátást adtam a rébuszokra. Ennek igazán örülök. Ez a cél.